Underbart galen

Publicerat: 3 oktober, 2012 i bokbabbel
Etiketter:, , ,

Har nu äntligen landat efter bokmässan, nästan iaf! Vad underbart galet det var! På torsdagen gick jag en liten runda på golvet, köpte lite kokböcker till Edvin, gick till Hoi’s monter för att läsa mig kassan. Sen hade jag en liten stund att sitta i rummet och vila lite. Tigge hade nämligen väckt mig väldigt tidigt så jag kände att vila var rätt bra innan jag skulle jobba.

image

Ner i montern och det var ju lite nervöst, hade ju bara träffat Lars och Sölve innan. Men jag hade inte behövt vara nervös, alla var otroligt gulliga, det kändes som en stor, galen familj!

image

Jag åkte hem rätt tidigt, ville vila upp lite för det var ju pressnatta på onsdagen, den stora invigningen av bokmässan. På fredagen började jag iaf jobba tidigare, vid nio och så jobbade jag fram till 12. Sen började nervositetet sätta in på allvar! Det var bara några timmar kvar till vårt mingel! Gaaah! Men jag hade inget att vara rädd för, alla tyckte det var trevligt, ett trevligt initiativ att bjuda in förlag och författare till ett litet mingel. Vi fick på detta mingel lyssna på John Boyne och Eiríkur Örn Nor∂dahl. Väldigt kul och intressant. Efter vårt mingel sprang jag ner en snabb sväng till Hoi’s monter, det var realesemingel där, Sällskapet av Peter Lillthors. Efter det, upp på rummet för att fixa till sig lite sen bar det iväg till Forma books mingel och middag! Vad kul det var! Där träffade jag en massa intressanta författare och bloggare!

image

På lördagen var jag rätt mör, men upp i ottan och jag och Emmy åkte iväg. Vi tog en frukost på sub och sen när vi kom fram så satt vi en stund i rummet, sen bar det iväg på ett seminarie med John Boyne, sanningssägare, väldigt intressant! Efter det så sprang vi till nästa seminarie, den livsfarliga researchen med Michelle Paver! Vad intressant, spännande och roligt. Det var kul att höra henne berätta om hennes resor och möten med både människor och djur.

image

Sen var det jobb och nu började jag känna mig seg och sliten! Hahaha Klockan 18.30 skulle vi samlas för att gå på restaurang, alla på Hoi, 28 stycken. Det blev lite panik för jag hittade inte Emmy och hennes kompis! De var ju tvungna att åka hem! Men de kom till rätta och kom sen även hem. Vi hade trevligt på restaurangen, åt och drack gott! Även om jag höll mig till Coca Cola, kände att efter fredagen var det inte läge att dricka mer vin. ;) På söndagen gick man på halvfart men under tiden i montern kände jag inte av tröttheten, det var inte förrän jag gick till centralen som jag kände att jag var trött! På centralen hämtade jag upp lilla mamma och sen sprang vi på golvet ett tag. Vi gick till Hoi så hon fick köpt lite böcker, sen tog vi med oss Niclas och gick och åt lunch. När det var en timme kvar kom Emmy och hon gick med oss en runda, köpte en bok, fikade och hade kul. Sen packade jag ihop mina saker, blev 50 böcker som fick nytt hem hos mig! Det var tungt, så pass att min dramaten gick sönder, men det var det värt! Tack alla ni snälla som sponsrade våra mingel, tack till er alla som kom och förgyllde våra mingel! Tack alla underbara ambassadörer för ett spännande, roligt år! Har varit så roligt detta år! Tack alla ni snälla på bokmässan som gav mig detta uppdrag! Bokmässan, vi ses nästa år!

Kommentera

