Lomelinos tårtor – Linda Lomelino

Publicerat: 13 oktober, 2012 i 4.5, recensioner
Etiketter:, ,

image

Författare: Linda Lomelino
Fotograf: Linda Lomelino
Formgivare: Katy Kimbell
Förlag: Bonnier Fakta
Bandtyp: Inbunden
Språk: Svenska
Utgiven: 201204
Antal sidor: 143
Vikt i gram: 792
ISBN10: 9174242490
ISBN13: 9789174242492
Betyg: AAAA+

Mitt omdöme: Detta var en helt underbar bok om tårtor! Dels har den en del med tips på verktyg, tekniker och var man får tag på allt man behöver. Sen receptdelen är väldigt informativ och med otroligt fina bilder! Man blir riktigt sjuk när man ser alla de underbara tårtorna. Själva recepten är lätta att förstå, alla steg beskrivs väldigt väl. Sen något som jag bara älskade var att det allt som ofta stod att ni kan även använda något liknande, ibland saknar jag det i kokböcker. Bilderna är helt otroligt fina, man blir verkligen frestad och sugen på att baka! Jag har en dotter som fyller är nu i slutet i månaden och hon har önskat sig en tårta från boken. Jag har en del att välja mellan så vi får väl se hur det går! Älskar ni att baka, älskar ni tårtor, köp denna! När jag bakat en tårta kommer jag att skriva om det här och även visa upp resultatet!

Bokmässebok 6

Kommentera

