Fat Molly – Hilde S. Flink

Publicerat: 2 november, 2012 i 3, chic lit, recensioner
Etiketter:, , , ,

image

Författare: Hilde Schjølberg Flink
Formgivare: Maria Bäckström
Förlag: Lifestyle Partner
Bandtyp: Inbunden
Språk: Svenska
Utgiven: 201210
Vikt i gram: 410
ISBN10: 9197943991
ISBN13: 9789197943994
Betyg: AAA

Mitt omdöme:
Jo jag gillade den, den bjöd på många goda skratt, det var en bladvändare, men på ett sätt så kändes den lite trist, jag vet den kan väl inte riktigt hamna i chicklit-facket, då skulle den hållit samma stil hela vägen ut. Det gjorde inte denna. Molly var en liten Bridget Jones i början och det gillade jag, men sen, sen när hon gick genom den där förvandlingen, då tyckte jag hon blev trist, för trist för att jämföras med just fröken Jones. Visst är det bra att man får ordning på livet och i slutändan bli lycklig, absolut inget fel i det, men för mig som läsare kändes det som om jag förlorade en vän. Den roliga och dråpliga Molly försvann och kvar lämnades nästan en allt för präktig och tråkig Molly.
Men visst boken fick mig att tänka till lite på mitt eget liv och att det krävs ju inte allt för mycket för att ändra det som inte känns så bra.
Jag gillade karaktärerna i boken, även om jag kanske önskade lite mer av dom.
Boken är bra skriven, även om det ibland känns lite som om det fattas lite, att författaren haft lite för bråttom att få boken färdig.
I mitt ex hittade jag även ovanligt mycket stavfel och det störde mig en hel del.
Dialogen, var okej, men kunde varit bättre.
Nu känns det som om jag sågar sönder boken, det gör jag inte för trots allt gillade jag den även om jag kanske störde mig på en del i den.
Den fick mig att tänka till, vad vill JAG med mitt liv?

Jag tycker att ni ska läsa den och även ge den till någon som behöver ändra sitt liv, i julklapp!

Vad handlar den om?
Molly är aldrig nöjd. Fast hon förstår inte varför; hon är lyckligt gift, har tre underbara barn, bor i sin drömvilla i Stockholm och har många vänner. Jobbet som resesäljare är förstås inte så kul, hon sitter mest och dagdrömmer om hur bra livet ska bli sen… Sen? det är när det riktiga och roliga livet börjar. Sen? det är när Molly har gått ner elva kilo, fått nytt jobb, mer pengar, ny…

kommentarer
  1. Hilde skriver:

    Hej, kul att läsa olika recensioner om min bok ”Fat Molly”;). All feedback är nyttigt och givande. Jag lägger upp recensionen på min blogg om ok;).

    Hälsningar Hilde S Flink

  2. Hilde skriver:

    Lagt ut ditt inlägg på min blogg: http://lifestylepartner.com/hildesblogg/recensioner/

    Ha en skön kväll:)

    • Annica skriver:

      Hej!
      Vad kul att du kommenterade här.
      Gillade som sagt din bok, även om jag tyckte Molly blev lite trist, kanske var det för att jag skulle vilja leva som hon gjorde innan hennes omvandling. :-D
      Tack för att du länkade.
      Mvh
      Annica.

Kommentera

