Böcker, barn och en stor passion

Publicerat: 7 november, 2012 i bokbabbel
Etiketter:, , , ,

image

Häromkvällen så skulle de två minsta ligga och läsa lite innan de somnade. Anton läser ju Valentin den magiska drycken. Men han sa att den är snart slut så han ville spara lite på den så han ville läsa något annat. Vi letade och letade. Till sist bestämde han sig för en Barbapapa-bok. Gustaf han hittade lite Så funkar det-böcker som han låg och läste. Sen kom Emil och frågade vart Robinson Kruse-boken var, han ville läsa den för i skolan läser han Skattkammarön så han tyckte det skulle passa bra med Kruse här hemma. Men vi hittade inte boken! Jag läste ju den för inte så längesen! Ja ja vi får leta överallt så hittar vi den. Jag tycker det är så härligt att både jag och barnen har så mycket böcker att välja mellan, att vi alltid hittar något spännande att läsa. Det är härligt att se att den passion jag har för böcker faktiskt finns hos barnen också, kanske inte i samma utsträckning som hos mig, men den finns där och det finns inget mysigare än att sitta och prata böcker med barnen! Nu ska jag själv fortsätta med min bok, Barkhes son innan jag ska till Emils skola och utvecklingssamtalet där.

Kommentera

