Alter ego – Adam Hansson

Publicerat: 11 november, 2012 i 4, recensioner
Etiketter:, , ,

image

Författare: Adam Hansson
Förlag: Collings förlag
Bandtyp: Häftad
Språk: Svenska
Utgiven: 201205
Antal sidor: 29
Upplaga: 1
Vikt i gram: 45
ISBN10: 9197982008
ISBN13: 9789197982009
Betyg: AAAA

Mitt omdöme:
Jag gillade den lilla novell, en skildring av en hård och stundtals brutal bransch, där ett litet fel kan leda till en miljonförlust.
Detta var en rapp och spännande novell. Med ett slut som det säger smack om rejält.

Jag vet inte vad jag ska tycka om Daniel, han var väl inte den mest sympatiska person jag träffat, men mot slutet tycker jag faktiskt synd om honom.

Jag har inte läst mycket noveller i mitt liv men de blir fler och fler och denna tillhör den kategorin som får mig att vilja läsa fler.

Språket och är fint och målande och den är (givetvis) snabbläst.

En bok jag mer än gärna uppmanar er att läsa och/eller ge bort i julklapp!

Bokmässebok 10

Vad handlar den om?

Helvete. Vi behöver den här kunden! Jag behöver den! Det här är min idé som jag har kämpat för att få igenom och om vi tappar dem på grund av mig hänger jag löst.

Daniel är en framgångsrik Art Director som en dag får känna på att det är en hårfin skillnad mellan framgång och motgång. Han börjar rannsaka sitt liv och får sig en ordentlig chock när verkligheten plötsligt hinner ifatt honom.

Kommentera

