De bästa böcker jag läst.

Publicerat: 7 april, 2013 i bokbabbel

bokhögTänkte jag skulle göra en liten lista över de böcker jag läst och som jag tyckt lite extra mycket om. Iom de flesta är väldigt bra som blir det bara en lista rakt upp och ner utan någon som helst rangordning.

 

 

 

 

En flicka till häst – Enid Bagnold

Myrddin – Claes Reimerthi

Cirkeln –  Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren

Barkhes döttrar – Bodil Mårtensson

Penelopiaden – Margaret Atwood

Svart flicka, vit flicka – Joyce Carol Oates

Drottningens chirurg – Agneta Pleijel

Spåren på bryggan – Lars Rambe

Dold agenda – Elisabeth Akteus Rex

Hattmakarens borg –  A.J. Cronin

Kalle och chokladfabriken – Roald Dahl

Robinson Crusoe – Daniel Defoe

Änglar och demoner – Dan Brown

Mannen och björnarna – Jörg Müller/Jörg Steiner

Luftens härskare – Ulf Nilsson

Min egen drake – Gertrud Malmberg

Sommarparadiset – Anne Rivers Siddons

En hjärtformad ask – Joe Hill

Jurtyrkogården – Stephen King

Vit oleander – Janet Fitch

Denna lista kommer med all säkerhet fyllas på, har en del böcker som jag läste när jag var yngre som jag inte kommer på just nu, bara vad de handlade om, men inte vad de hette.

Vissa författare har skrivit många böcker som jag bara älskat, men jag tar bara med de som varit lite extra.

 

Kommentera

