Barnböcker

Publicerat: 8 april, 2013 i bokbabbel

119329_366_242Det är något speciellt med just barnböcker. Jag har ett par flyttkartonger fulla med barn/ungdoms-böcker och även om ingen vill ha de just nu så kan jag inte göra mig av med de små gynnarna.

Jag gillar att läsa dessa böcker för killarna, men jag måste erkänna att jag även gillar att för egen hand. Kanske inte böcker för de allra minsta, men böcker som Kalle och chokladfabriken, Emil i Lönneberga, Mio min Mio, Harry Potter mfl läser jag gärna.

Ofta så får jag tillbaka en försvunnen läslust genom att läsa för killarna, då får jag oftast lusten tillbaka och jag kan gå på mina egna böcker. Så underskatta inte barnböcker, de gör under!

 

Kommentera

