Men ååååh!

Publicerat: 8 april, 2013 i bokbabbel

Igår började jag läsa för de två minsta. Nästminstingen var väldigt skeptiskt, han trodde boken skulle vara kass. Men som han misstog sig, jag var ”tvungen” att ligga hos de och läsa 40 sidor för den lille gynnaren sa hela tiden, sluta inte, sluta inte.

Jag själv ÄLSKAR boken, ville nästan ta den med mig och läsa färdigt den i smyg i min egen säng, men nej, det hade känts dumt mot de små. ;)

Vi älskade den alla tre och vi längtar redan till det är kväll och vi får läsa ut den, för det kommer vi att göra ikväll.

Och vad är det då för bok vi blivit så kära i?

Jo denna!

9129676398

 

Jag och barnen har en viss förkärlek till Roald Dahl och hans böcker.

Vi har minst 6 böcker av honom här hemma och vi har haft lika kul varje gång jag läst någon av dem.

Just denna har jag inte läst innan, men jag blev inte besviken på den, den håller samma höga klass som de övriga jag läst.

De böcker jag vet att vi har är Kalle och chokladfabriken, Häxorna, Kalle och glashissen, James och jättepersikan, Herr och fru Slusk och Den fantastiska räven.

Läs böcker av Roald Dahl, jag lovar ni blir inte besvikna.

Kommentera

