Nu så….

Publicerat: 15 april, 2013 i barn, barn och läsande, barn/ungdom, barnböcker, böcker

readhar jag mailat mina två minsta killars fröknar, för att delge de min idé om en liten bokcirkel. :D

Visst kan jag maila ut inbjudan till alla i klassen redan nu, men jag ville höra lite med fröknarna först, mest om det är någon idé att dra igång något.

Nu sitter jag och fnular lite på hur jag ska lägga upp det hela, vad vi ska göra under våra träffar mm. Hur kul som helst detta ju. :D

Allt för att få barnen att läsa mer. :D

Jag tänkte att barnen ska få välja någon/några böcker av alla vi har här hemma, har ju rensat ut en hel del barn/ungdoms-böcker så de har massor att välja mellan.

Funderar också på om jag ska våga mig ner till biblioteket med de små liven. Vi får väl se, vad det blir men jag har liiite idéer om vad vi ska göra.

kommentarer
  1. Psst, du har något att hämta på min blogg;)

Kommentera

