Heja, Heja! – Martina Haag

Publicerat: 20 juni, 2013 i 4, böcker, Martina Haag, recensioner

9789187319150_200_heja-heja_pocketPocket
Språk: Svenska
Antal sidor: 176
Utg.datum: 2013-03-18
Upplaga: 1
Förlag: Pocketförlaget
Medarbetare: Kühlhorn, Lotta (form)
Dimensioner: 180 x 110 x 12 mm
Vikt: 109 g
SAB: Lz Haag, Martina,Rbaac
ISBN: 9789187319150
Betyg: AAAA

Mitt omdöme: 

Men jisses, jag trodde aldrig att jag skulle älska en bok om träning så mycket som jag älskar denna.
Martina får något så tråkigt som löpning att verka så roligt, nästan så jag själv vill börja med löpträning, jag vill nästan ut och springa i 12 minuter nu och sen öka det till 13 minuter i morgon.

Jag satt och garvad som tusan när jag läste boken, var tvungen att läsa högt för dottern och tom hon drog på munnen fast hon var helt inne i sitt Wii-spel.

Martina berättar om träning på ett väldigt underhållande sätt, hon förskönar inte, hon säger precis som det är, det är ett litet helvete emellanåt. Men även om det verkar vara jobbigt, hemskt och fruktansvärt så får hon ändå en att vilja ut själv, för hon berättar ju även i samma andetag hur kul det är, hur lätt det blir när man väl fått upp flåset och hur mycket bättre man mår.

Jag är riktigt avis på henne att hon lyckats, jag vill liksom också bli av med den där hemska gravidmagen och jag lovar er, min är inte att leka med. Jag är avis på henne för att hon inte ger upp. Hon är min hjältinna!
Men Erik, ut och heja på din fru! Det är hon värd! ;)

Gillar ni Martinas böcker så tycker jag verkligen att ni ska läsa denna, även om den kanske avskräcker er iom den handlar om träning, så har den Martinas underbara humor och som sagt man skrattar sig igenom boken och när den är slut vill man som vanligt ha mer.

Vad handlar den om?

Andaktsfullt sätter jag på mig springkläderna. Jag tänker börja försiktigt och inte göra det klassiska nybörjarmisstaget. Många sticker ju ut och tokspringer två mil det snabbaste de kan, kräks, gråter och hatar löpning resten av livet. Jag tänker börja på helt motsatt sätt. Jag ska springa enormt långsamt idag, och bara hålla på tills jag känner att det inte är kul längre, tills det gör ont eller blir obehagligt. Jag ska testa hur långt jag orkar springa utan att stanna, och sen kan jag gå tillbaks hem igen. Bra. Brabrabra.
Tolv minuter! Jag sprang i tolv minuter utan att stanna. Fan, vad jag är bra. I morgon blir det tretton. Det måste gå. Kan jag tolv, så måste jag kunna tretton.

Kommentera

