Hjälp vad trött

Publicerat: 28 juni, 2013 i böcker, bokbabbel

9789186775575_200_barkhes-kors_haftadSatt uppe igår med att rensa ut böcker, när jag inte orkade med det längre la jag mig och läste.
Måste säga att jag idag skyller min enorma trötthet på Frans Barkhe och hans medkumpan Bodil Mårtensson. ;)

Fast åh andra sidan är boken suverän, precis som föregångarna. Man kan inte lägga den ifrån sig, ju visst kan man det om man bara ger sig den på det, så lite får jag nog skylla mig själv också. ;)

Boken går inte att lägga ifrån sig hur trött man än är.
Bodil och hennes text fängslar en så det känns som om man sitter i en av de hemska fängelsehålor som var så poppis på den tiden (1600-talet).

Jag tycker att ni alla borde läsa denna underbara triologi i sommar, jag lovar att ni inte blir besvikna, tvärtom.

Kommentera

