Rikitikitavi – Rikard Wolff

Publicerat: 16 augusti, 2013 i 5, böcker, recensioner

9789146221012_large_rikitikitaviInbunden
Språk: Svenska
Antal sidor: 446
Inläsare: Rikard Wolff
Utg.datum: 2011-09-22
Förlag: Wahlström & Widstrand
Medarbetare: Eyre, John (form) / Ulmaja, Nina (form)
Dimensioner: 200 x 160 x 40 mm
Vikt: 840 g
SAB: Lz Wolff, Rikard
ISBN: 9789146221012
Betyg: AAAAA

Mitt omdöme:

Jag älskade boken, det är en underbar bok och man känner sig så lycklig över att läsa den, även om det emellanåt inte går så bra för Rikard i livet, men han skriver på ett väldigt fint sätt utan att göra sig själv till ett offer som man snyftande ska tycka synd om. Visst tycker man synd om honom både nu och då genom hela boken, men inte på det där geggiga sätt som många andra lyckas få en att känna när de skriver om tragedier i livet.
Här känns det mer som om man sitter och pratar minnen över en kopp kaffe med Rikard, som om han sitter här och nu och berättar om sin uppväxt.

Jag har alltid gillat Rikard Wolff och efter jag läst boken blev jag hemligt förälskad i honom.
Som jag skrivit i ett tidigare inlägg om boken så läste jag boken med hans härliga röst i huvudet.

Boken är en bok man aldrig glömmer, den följer en som en trogen vän långt efter att man läst ut den, det är en bok jag verkligen kan rekommendera med mitt varmaste hjärta.

Det bästa med boken? Cd-skivan som följer med. Lyssna och njut

Vad handlar den om?

Skådespelaren och artisten Rikard Wolff debuterar med en självbiografisk berättelse om nu och då, om platser, händelser och möten som varit avgörande i livet. Från uppväxten i Gubbängens radhuslängor, över tonåren i Karlstad och livet på teaterskolan i Skara. Från de omvälvande åren i åttiotalets Stockholm till idag. Här möter vi familjen Wolff, vänner, kollegor och kärlekar och inte minst Rikard Wolff själv – sidor som vi inte tidigare har sett, berättelser som vi inte tidigare har hört.

Kommentera

