Döm om min förvåning!

Publicerat: 28 augusti, 2013 i bokbabbel

9789100123222_200_anglar-och-demoner_pocketMen härom kvällen när jag krupit ner i sängen så kom Stor-E och ville läsa En hjärtformad ask av Joe Hill! Jag brukar morra och fräsa och slänga ut den som stör mig när jag lagt mig, men jisses nu snackar vi böcker! Så jag studsade upp och började leta efter boken, men jag hittade den inte här, då börjar hon tafsa på min Inferno av Dan Brown och frågar om den är bra. Men då satte jag ner foten, den har inte jag själv läst än så den låter du bli! Sa sen till henne att det bästa är att läsa de i rätt ordning, så börja med Änglar och demoner. Då tog hon den och gick och la sig och läste! Jag tappade hakan idag när jag frågade vad hon tyckte, den gillas! Tänk att denna lilla tös bara för något år den inte kunde tänka sig att läsa något annat än hästböcker och Vargbröder-böckerna! Jag är STOLT!

9789150114072_large_familjen-bliss-magiska-bageriSen har jag även börjat Familjen Bliss magiska bageri för minstingarna. En toppenbok! Väldigt, väldigt bra bok.

Nu ska jag springa upp och läsa för de små liven så jag säger Hej svejs och LÄS!

 

kommentarer
  1. Det är ju så kul att se hur läsningen hos de små utvecklas! Är väldigt nyfken på familjen Bliss. Hur små är dina minstingar? Är den för svår för en snart sex-åring?

  2. annicabark skriver:

    De blir 9 nästa månad, men jag tror att den passar som högläsning för en sexåring. Tror mina två hade älskat den när de var sex. :D

Kommentera

