Så ska det då bli film….

Publicerat: 3 september, 2013 i böcker, bokbabbel

9789113047287_200_femtio-nyanser-av-honom_haftadJa igår kunde man läsa vilka som får huvudrollerna i Femtio nyanser…., Charlie Hunnam som är född 1980 och Dakota Johnson född 1989. I min fantasi, har inte ens läst böckerna, är det betydligt större åldersskillnad mellan de två, han är betydligt äldre i min fantasi. Så ni som läst böckerna, passar han in i rollen? För mig, efter att ha läst en del om böckerna, är han betydligt äldre än henne, betydligt äldre än 33 år. För mig är han något i stil med Tom Hanks, i ålder i alla fall. Har jag fattat allt fel? Är han inte äldre än drygt 30 och hon bara något yngre?

Är det någon idé att lägga ner tid på att läsa böckerna? Har hört så mycket dåligt om de tre men även en del bra. Denna typ av böcker brukar inte vara något jag gillar. Har läst Berättelsen om O och den där sängkammarscener eller vad den heter, det var snusk på hög nivå men jag måste säga att jag mest satt och garvade när jag läste de två.

Men vem vet, Femtio nyanser…., är kanske bättre än så, det finns kanske en bra handling i den, vad säger ni?

Ja ja det blir en senare fråga just nu har jag så mycket böcker som jag känner att jag verkligen vill läsa och de är varken fulla av snusk eller hajpade till tänderna och det gillar jag.

Kommentera

