Två saker

Publicerat: 4 september, 2013 i böcker, bokbabbel, bokmässan
Etiketter:, , , ,

CIMG0090Varje år så ser jag framemot två saker, den ena saken är turen till Liseberg med min mamma, mina två äldsta barn och någon av de fem minsta. Nu har vi avklarat årets besök på Liseberg och i år var det Lill-E som följde med oss. Som vanligt så hade vi skoj och mysigt. Lill-E han gillade mest virvelvinden och försöka vinna STORT choklad. Som tur var så hann han åka virvelvinden ett par gånger och precis innan vi skulle lämna Liseberg så ”råkade” jag vinna ett STORT choklad. :D

 

wpid-logo1.gifNästa sak jag ser framemot är Bokmässan, det är årets andra sak som jag längtar efter redan i början av oktober varje år. Även om jag efter förra årets bokmässa var mer död än levande i nästan en vecka efteråt så är det ändå en av årets höjdpunkter. Jag ser mer framemot bokmässan än min egen födelsedag och självaste julafton. Hade det inte varit för alla mina barn så hade jag inte firat jul, det är rätt överskattat och allt den gör är att stressa sönder framförallt kvinnorna som MÅSTE ha det perfekt, allt ska vara hemmagjort, inget får vara köpt, allt ska göras hemma, en del skulle nog även vilja slakta grisen till skinkan själv. Jisses! Till vilken glädje/nytta? Stressar de så bara för att kunna somna gott i soffan klockan 19 på julaftonskvällen?

Nej bokmässan ser jag mer framemot, visst är det stressigt att gå där nere på golvet med alla människor, alla montrar och alla böcker. Men jisses vad mysigt det är på bokmässan, DET är jul för mig. Förra året hade jag äran att både vara en bloggambassadör och så hjälpte jag till i Hoi’s monter och det var hur skoj som helst. Jag var på ett par seminarier och jag sprang runt på golvet med både min mamma och Stor-E, de kommer att vara med i år också och även Lilla-M kommer att vara med. Lilla och lilla Lilla-M är 21 år. ;)

Kommentera

