Barnboksmingel

Publicerat: 9 oktober, 2013 i barnböcker, böcker, bokmässan

Torsdagen den 26/9 var jag på mingel med årets bloggambassadörer och det var en trevlig tillställning.  Det var en hel del väldigt roliga och intressanta snabbintervjuer av författarna till böckerna som låg i den väl tilltagna goodiebagen. Efter intervjuerna så var det mingel med lite vin, snacks och en helt ljuvlig tårta. Tyvärr så hade jag glömt mitt block hemma så jag kommer inte ihåg så mycket om vad som sades under intervjuerna, det jag kommer ihåg håller jag för mig själv så det inte blir så där pinsamt fel. MEN ni kan läsa mer om detta mingel hos Boktjuven, det var bla hon som höll i detta mingel.

I den härliga goodiebagen fanns dessa böcker:

svea-aterSvea äter av Linda Palm & Jessica Lindholm. En underbar liten bok som jag kan rekommendera till alla småbarnsföräldrar. Härliga bilder och lika härliga färger hela boken igenom.

 

bumbum-aker-fortBumbum åker fort av Ann-Christine Magnusson. En underbar fotobilderbok, en bok som säkert kommer att älskas av de minsta.

 

 

prinsessan-isabelle-upp-nerPrinsessan Isabelle upp & ner av Frida Lindgren Karlsson och Johanna Rehn. En otroligt gullig bok om en liten tjej som vet vad hon vill.

 

 

 

simri-pa-hattaventyrSimri på hattäventyr av Karin Salmson och Maria Clason. Också en bok som säkert kommer att älskas av de minsta.

 

 

tornrosens-nyckelTörnrosens nyckel av Tone Almhjell. Denna bok är inte utläst än så denna kommer jag att skriva mer om senare.
dagens-katastroferDagens katastrofer av Cilla Jackert  Denna bok är inte utläst än så denna kommer jag att skriva mer om senare.
nordiska-vasenNordiska väsen Johan Egerkrans Denna bok var väldigt, väldigt intressant, spännande och otroligt fint illustrerad. Mer om den kommer när vi läst ut hela. :D
monstren-i-skogenMonstren i skogen av Mats Jonsson. Denna var väldigt bra och liiite, liiite kuslig tyckte nästminstingen.  Mer om den när även jag läst den.
haxmastarenLegenden om Morwhayle – Häxmästaren av Peter Bergting. Denna blev det nästan slagsmål om, men Lill-E vann och läser den först av oss alla. Mer om den när jag läst den.

Dessa bloggare fanns på minglet:

Barnboksbildens vänner
Bokunge
Collaget
Bromma Library
Prickiga Paula
Min bokhylla
Bokomaten
Boozenbooks
Bokugglan
Kattugglan

Tack åter igen för ett trevligt mingel, Boktjuven och  Västmanländskans blogg

kommentarer
  1. […] ← Barnboksmingel […]

Kommentera

