Bokmässan 2013

Publicerat: 9 oktober, 2013 i barnböcker, bokbabbel, bokmässan

Ja nu har årets bokmässa kommit och gått och jag måste bara säga att de fyra dagarna gick med rasande fart!

Jag var bara inne en snabb sväng på torsdagen, hade sjukling hemma så….men jag hann iaf med att träffa bästa Niclas Christoffer och äta på Donken med honom, köpa hans bok, träffa Elisabeth Akteus Rex och köpa Naken sanning av henne, jag hann slänga några ord med Jessica Hardiman mfl. Så himla kul att träffa de igen. När vi hade ätit så var det dags för barnboksmingel, det kommer i ett eget litet inlägg strax.

På fredagen var jag också bara inne en snabbis pga smått som var sjukt här hemma. Men jag hann säga hej till många i Hois monter iaf. :D Jag gick och tittade lite, var och sa hej till gulligaste Kim M Kimselius, köpte hennes mysiga Mysrys.

Jag kollade runt lite mer och rätt vad det var så hade det kommit med fler böcker hem. Bla Den sanna historien om Pinocchios näsa av Leif GW Persson, Den tomma stolen av J K Rowling och 438 dagar av Johan Persson & Martin Schibbye, lite tidningar och en del godis. ;)

På lördagen var det dags för Mellan-E och Lill-E att göra bokmässedebut, jag var väldigt, väldigt orolig över att de två skulle tappa tålamodet, men de orkade med hela dagen, iaf från 11.45 till lite drygt 18.00. De fick varsin bok, Stad av skuggor av Cassandra Clare (Stor-E), 13 dygn i rymden efter 14 år på jorden av Christer Fuglesang (Mellan-E), Vattenvärlden, Rymdresa och Sifferplaneten av Christer Fuglesang kom med hem till Lill-E, Nästminstingen och Minstingen. Alla Fuglesang-böckerna blev signerad och det var STORT.

Barnen träffade Niclas och hela det härliga gänget på Hoi och de föll för honom som alla andra gör. Jag träffade även underbara Bodil Mårtensson, hoppas hon kommer ut med något nytt, spännande snart. ;)

Även jag fick med mig en bok hem, Martina-koden av Martina Haag, så nu är samlingen komplett. Ja och så fick vi en gratis pocket hos lärarförbundet också, tyvärr har jag glömt namnet, men det var lite olika politiker som berättade om sin skolgång.

Min lilla mamma köpte också ett par böcker, Som James Dean fast snyggare av Niclas Christoffer, Näktergalen av Carl Martin Grann och Värdet av ett liv av Magnus Jahnsson. Hon bjöd oss också på en massa fika och annat gott. Tur hon nyss bytt pacemaker, för hon orkade med båda dagarna. ;)

Vi hade som sagt helt otroligt kul, hela dagen och barnen, iaf Mellan-E och Lill-E samlade godis, gratispennor mm och hade hur kul som helst.

Jag gjorde ett snabbtest av synen hos Optikkällaren och jodå jag ser som en kratta, bokade tid och gick och provade ut glasögon sen onsdagen efter mässan.

På söndagen bar det iväg igen för sista gången och då var  Nästminstingen och Minstingen med, även Stor-E,och Lill-E var med. Det var kul för de två minsta att få komma med på bokmässan. De samlade på sig lite gratisgodis, pennor och hörlurar och äpplen. Anton fick även träffa sin idol, Jessica Hardiman. :D

Ja det var väl det hela, får gå igenom för att se om jag missat något. ;)

DSC00300 DSC00310 DSC00312 DSC00309 DSC00303 DSC00304 DSC00305

IMG_1993 IMG_1994 IMG_1997 IMG_1998 IMG_1999 IMG_2000 IMG_2001 IMG_2002 DSC_0601 DSC_0602 DSC_0604 DSC_0605 DSC_0606 IMG_2003 IMG_2004 IMG_2007 DSC_0608

Kommentera

