Martina Haag, min vän i mörkret

Publicerat: 23 oktober, 2013 i bokbabbel

1376360_454427558009188_121994001_nJag läser nu även om alla de underbara böckerna av Martina Haag och vad bra man mår i höstmörkret.

Jag somnar med ett leende på läpparna hennes böcker får en verkligen att må bra.
Det finns en del liknande böcker som får mig att känna mig pigg och glad i höstmörker. För visst behövs det lite uppiggande böcker så här på hösten, det hjälper inte bara med lite levande ljus, te och någon tung tegelsten, man behöver de där skratten också, nästan mer än de där tegelstenarna. I alla fall behöver jag uppiggande böcker under årets mörka tid.

 

Vad läser ni mest under höst/vinter?

 

Här är en liten lista på böcker/författare som får mig att le och ha det riktigt roligt och mysigt under alla de mörka tråkiga dagar.

De flesta böcker av Maeve Binchy, de är ofta rätt långa och så men de får mig ändå att må bra.

Böckerna om Bridget Jones, de är ju klassiska. Helen Fielding har även skrivit Olivia Joules fria fantasier, en galen bok det också och Samvetets röst, bra men passar inte riktigt in här. (Tycker jag iaf)

Meg Cabot har gett ut Babbeldrottningen och Babbeldrottningen i New York, helt okej de med.

Sophie Kinsella och hennes böcker om Shopaholic-bruden är också värda att läsa och piggas upp av.

Marian Keyes böcker om familjen Walch är också böcker som piggar upp i mörkret. Hon har även skrivit Å andra sidan och Sista chansen och När Lucy Sullivan skulle gifta sig.

Sen har vi Janet Evanovich‘s böcker om och med Stephanie Plum, helt underbara!

En annan Plum är Plum Sykes som skrivit Singel på nytt och Bergdorfblondiner.

Och sist men inte minst så Sparkle Hayter har get ut (på svenska) Hårda bullar, Snälla flickor och Riktiga karlar. Ljuvliga!

Så läs, skratta och må bra hela hösten och vintern! Finns så mycket där ute som man mår bra av, bara att leta och läsa.

Det finns så mycket mer böcker som får mig på bra humör, men tyvärr sviker minnet mig just nu.

Kommentera

