Mysrys – Novellsamling – Kim M Kimselius

Publicerat: 24 oktober, 2013 i 5, böcker, recensioner

9789186485078_large_mysrys-novellsamling_kartonnageKartonnage
Språk: Svenska
Antal sidor: 295
Utg.datum: 2012-09-15
Förlag: Roslagstext
Dimensioner: 205 x 134 x 20 mm
Vikt: 420 g
SAB: Hc.016
ISBN: 978918648507
Betyg: AAAAA

 

 

 

Mitt omdöme:
En mer passande titel kunde inte denna bok ha. Detta var verkligen en mysryslig bok. Det var ett härligt gäng med noveller och var och en av dessa noveller var väldigt bra.

Jag gillar Kimselius sätt att skriva,  hon fångar en från första sidan och släpper sen inte greppet om en.

Här får man läsa noveller om både sorg, glädje och andar och spöken.

Kimselius har en berättarförmåga som fängslar en oavsett det handlar om glädjen, sorgen eller andarna. Hon skriver skickligt om allt mellan himmel och jord.
Det går inte att plocka ut någon eller några noveller som är bäst, men jag föll för inledningen, det är nog den bästa inledning jag läst.

När jag har läst denna bok förstår jag varför Kimselius är en så populär författare som hon är.

Nu ska jag in och låna de andra böcker av Kimselius som Emmy har stående i sin bokhylla!

Söker ni presenter/julklappar, köp denna och även andra böcker av Kim M Kimselius!

Vad handlar den om?:
Kryp ned under filten och följ med på en spännande resa genom Kim M. Kimselius noveller. Här möter du både glädje, sorg och berättelser om andar. En bok som både är mysig och ryslig att läsa! Den här boken lämnar inte någon oberörd.
Många läsare har fascinerats av Kim M. Kimselius historiska äventyrsböcker. I denna novellsamling kommer du Kim närmare än du har gjort i någon annan av hennes böcker.
”Känner du mig?” börjar Kim med att fråga. Efter att ha läst denna novellsamling lovar jag dig att du har lärt känna både författaren, hennes flödande berättarglädje och sprudlande livsglädje

Kommentera

