Läspris

Publicerat: 26 november, 2013 i barn, barn och läsande, barn/ungdom, barnböcker, böcker, bokbabbel, tävling

1270e-readingmaniacsNu har jag dragit igång en tävling för barn mellan 6 och 15 år. Titta in här

Idén till tävlingen fick jag nu när prisutdelningarna duggar tätt, det är Augustpriset, Nobelpriset, Bloggaward-priset mm.

Visst är det trevligt tävlingar och priser, MEN det är författare, böcker och bloggare som tävlar och vinner, inga barn och det är ju de som en gång i tiden läsa dessa Nobelpristagare, Augustprisvinnare och kanske en dag sitta och blogga om alla böcker de läst.

Så varför inte uppmuntra dom med ett pris i läsande? Varför inte låta de få tävla och vinna lite och på köpet kanske få lite mer läslust?

Sagt och gjort jag startade tävlingen och jag hoppas att era barn vill delta i den.

Tillhör de den yngsta skaran och inte lärt sig läsa ännu så går det givetvis bra att de gör det här med er föräldrar, ni läser högt för de och sen fyller ni i anmälan ihop.

Jag vill passa på att tacka Hoi, Olika och Idus för att de vill vara med på detta, vill även ert förlag vara med så är det bara att kontakta mig.

Kommentera

