Vargsläkte – Caroline L Jensen

Publicerat: 2 februari, 2014 i 5, böcker, recensioner

vargsläkteInbunden
Språk: Svenska
Antal sidor: 375
Utg.datum: 2011-05-09
Upplaga: 1
Förlag: Ord Text Mening
Medarbetare: Pahmp, David (form)
Dimensioner: 207 x 160 x 28 mm
Vikt: 700 g
SAB: Hc
ISBN: 9789197895354
Betyg: AAAAA

Mitt omdöme:

När jag fick denna bok lade dottern genast beslag på den och hon bara älskade den. Nu har jag också läst den och jag måste ärligt säga att jag har samma känslor för den. Det är en bok som fångar en från första sidan till den allra sista. Boken är full av mysik, härliga karaktärer, onda karaktärer och en papegoja som man bara måste älska.

Jag bara gillar Carolines sätt att skriva på, det är med glimten i ögat, samtidigt som det genom hela boken vilar en viss allvarlig ton.

Vissa scener i boken är rätt så grymma, men inget som förstörde boken, inte när man tänker på vilka man har att göra med.

Boken håller en väldigt hög klass rakt igenom och jag upplevde aldrig någon dödtid, det var både fängslande och väldigt välskrivet så även om det är bok man läser snabbt så var den inte snabbläst pga att den var simpel och dåligt skriven.

Jag älskade de där små söta tanterna, vilka krutgummor! Det kryllar av en hel del mystiska och märkliga människor i boken. Berättelsen flyter på bra och den är väldigt spännande och på slutet knyts allt ihop på ett prffigt sätt.

Om jag ska säga något negativt om den är det väl det faktum att förlaget som gav ut denna inte finns längre vilket gör att de två andra i en tänkt triologi inte kommer att ges ut för inget annat förlag har nappat på det. Synd för jag kan garantera att de hade sålt bra!

Dialogen då, KANON!

Så även om det inte blir en fortsättning så säger jag bara, LÄS den, den är superb!

 

Vad handlar den om?

Det nergångna hotellet vid stranden ruvar på sina hemligheter. Någonting bor i väggarna. Något gammalt. Vem, eller vad, är egentligen husets ägarinna, Ylva Duse? I blodet finns det fruktansvärda svaret. I blodet finns också en gemenskap som Vera har sökt efter hela sitt liv.

Ansiktet grånade. Töjdes. Verkade falla samman inifrån och sedan (knäpp, knäpp, knäpp, lät det) förlängdes kindbenen. Ylvas öppna mun blev till en sårig köttmassa när långa tänder trängde fram. Blev till käftar istället för en mun. Käftar som blottade våta, långa och skarpa rovdjurständer. I dubbla rader. Blod droppade från dem och landade framför Vera. Det långa, grå håret tjocknade och smälte ihop med huvudet. Blev till kort och stubbig päls. Svarta tussar stod ut från axlarna, växte i en sträng nerför mormoderns rygg, och där hennes rynkiga gamla rumpa hade varit vajade nu en lång och yvig svans.

Kommentera

