Kan snart

Publicerat: 7 mars, 2014 i böcker, bokbabbel
Etiketter:

alla låtar från ALLA Zelda-spel utantill! Är det en merit att ta med i sitt CV?

Sitter och letar jobb som en tok, till barnens spelande, mest Zelda.  Och funderar lite på om jag ska ta med det i mitt CV, att jag snart kan alla låtar utantill, nynna, tror ingen har text.

Jag kan läsa och även nynna Zelda-låtar, vilket fint CV, någon som anställer mig, nu, på stört?
Jag vill ha minst lika mycket som kungen i månadslön, gärna med hans nya löneökning också. ;)

Nej men skämt åh sidor, vad svårt det är att få jobb.

Iaf inom bokbranschen nu menar inte jag att jag ska bli förläggare, redaktör eller något sånt, utan mer hos bokhandlare. Man kan gå in på de stora bokhandlarna och de vet inget alls om något. Då undrar man om de verkligen lagt manken till för att hitta rätt person till jobbet. Ibland testar jag även personalen, frågar om någon bok från de stora förlagen och om någon från de mindre, gissa vilken som finns/som de vet något om! Precis! Nu har väl inte det så mycket att göra med personalens kompetens, men ibland så vet de knappt något om en bok från de större förlagen.

Och där står JAG och skulle kunna svara på det! Jisses!

Kommentera

