Bokmässan 2014

Publicerat: 29 september, 2014 i bokbabbel

image

Så var den över och jag måste ärligt säga att jag inte gråter.
Jag hade ingen lust att gå dit, kände aldrig det där ”tjoho äntligen bokmässa!” inte i år.
Jag vet inte vad det var som gjorde att jag inte kände lust inför mässan, kanske det var för jag fått en överdos, två år i rad var jag där alla fyra dagar och det var slitigt, det suger all kraft ur en, hur kul det än är. Kanske var det pga att jag har känt mig lite ur gängorna, har nu blivit förkyld. Kanske det beror på att jag är trött på min tinnitus och förstod att det skulle bli övermäktigt i det surret, kanske det var en kombo av allt.
image

Men i lördags var iaf jag och min mamma ute på stan med äldsta dottern, vi åt gott på Moon Thai, gick runt och kollade lite. Var otroligt mysigt. Jag gick under tiden och försökte få till en träff utanför mässan med en författarvän, men denne vän var upptagen med möten. Jag och min mamma blev väldigt kissnödiga, vi var inne på stadsbiblioteket en sväng och då tänkte vi att vi kan säkert kissa där. Men NEJ, inte utan en femma! Det kostar alltså fem spänn att kissa på GÖTEBORGS STADSBIBLIOTEK, tänk på det om ni råkar ha vägarna förbi.
Vi gick därifrån och gick mot mässan, då sa jag att vi smiter in och kissar där, i hotellobbyn. Det gick hur bra som helst, det var gratis och så gött.
När vi var färdiga skulle dottern åka till jobbet, vi ville fika så det gjorde vi där uppe, utanför bloggambasdadörernas rum. Jag kom då på att jag faktiskt anmält mig till deras mingel och att det skulle börja en timme senare. Jag kunde ju gå på det, då behövde jag inte ner i kaoset och jag sparade lite pengar.
Men när vi satt där så var det en timme kvar, vad göra? Jo vi gick ner, betalade dyrt inträde, fullt pris de tre sista timmarna, in i stöket och visst det var skoj, men surrigt, trångt och olidligt varmt, ac hade varit underbart.
Vi stretade fram till Hois monter, mamma skulle köpa Elisabeth Akteus Rex’s triologi, vi skulle krama Niclas Christoffer och slänga lite käft med lite fler där. Niclas och Elisabeth var inte där just då så jag passade på att ila, nej inte ila det funkar inte där, snigla mig fram till Bazars monter, jag hade ett recex att hämta där. Se tillbaka till lilla mojan och vänta på att Elisabeth och Niclas kom tillbaka innan jag dog av uttorkning.
De kom och det var kul att träffa dom igen, vi köpte böcker och kramades och sen var det dags för mig att dra på mingel.
Det var väldigt trevligt och det kom med en hel det böcker och annat skoj därifrån.
Så summan av allt, jag skulle inte dit, inte på lördagen iaf, jag skulle köpa högst två böcker. Vi var där på lördagen och det följde med 19 böcker hem.
När vi gick ut från mässan, efter att ha varit där i max 2,5 timmar var jag mer än nöjd och det susade och surrade och pep mer än vanligt i öronen. Men visst det var väl kul, det är mysigt med mässan och böcker, men just i år, då hade jag inte gråtit om jag inte hade varit där en minut ens.
Något som däremot hade velat uppleva var konserten på Liseberg som minsta dottern och äldste sonen var på, Ghost. Det var tydligen såååååå bra.

Kommentera

