Nobelpriset.

Publicerat: 9 oktober, 2014 i bokbabbel

Jo tjena!
Jag spekulerar inte, jag vet att det inte blir någon av mina favoriter i år,heller, det var ju en kvinna förra året och Fan förbjude om det blir en kvinna till i år.
Är det bara jag som saknar ett ÄNTLIGEN, nu för tiden? Något som lättar upp den enormt stela och tråkiga stämningen lite? Varför tas allt som har med litteratur på sånt allvar, varför är det så att många författare är så ego? Alla tar sig och sitt skrivande på ett så stort allvar. Jag skriver själv, men jag kommer att göra allt jag kan för att bli den jag är om jag får mina böcker utgivna, att bli som många författare är inget jag strävar efter och börjar jag visa såna tendenser hoppas jag att någon i familjen plockar ner mig, de får använda våld om så behövs.

Men nu håller jag iaf tummar och tår, även om jag redan nu vet att loppet är kört för Oates, Atwood och Pleijel.

Kommentera

