Nidstången

Publicerat: 10 oktober, 2014 i bokbabbel

image

Lill E läser just nu den, det är hans läsahemmaitjugominuterbok så han läser högt för mig ur den varje kväll. Tyvärr är den slut ikväll och det gillar jag inte, tror inte han är så glad heller.
Jag har varje kväll velat sno med mig den ner och läsa färdigt den själv, där i smyg i soffan.
Men nej jag har lyckats stå emot för det är vår stund, det är liksom vi som tillsammans, med sonen vid rodret, ska komma till slutet. Mitt samvete hade inte klarat av att fuska, även om den där lille djävulen på axlarna säger annat. Jo han sitter på båda.
Så nu får jag läsa något eget fram till ikväll, eller ännu hellre, eftermiddag.
Tvåa, Grimmen, den ska läsas omgående, på stört efter denna.

Kommentera

