Jag blir tokig!

Publicerat: 28 oktober, 2014 i bokbabbel
Etiketter:, , ,

Jag vet att jag emellanåt stavar fel och att jag inte upptäcker felet innan jag tex publicerar en status på FB eller ett inlägg här. Det är mänskligt att skriva fel, det gör vi alla lite nu och då, på olika sätt.
Men nu till vad som gör mig tokig.
Det är de tillfällen då jag TVINGAS till att stava fel, när jag inte har ett var, då jag måste skriva fel för att det ska bli ”rätt”.
Det är när jag löser korsord, spelar WordFeud och Alfapet!!!! Jag blir tokig över ord som file, bide, pense, mm mm mm. För skriver jag filé då kan jag ge mig den på att ordet som får det där éet blir tex modéll och det är ju lika fel som file!!! Hur tänker de som gör korsorden? Tänker de över huvud taget?  Och i WordFeud, där får man en jäkla massa poäng för PENSE, vad fan är det!?!? PENSÉ däremot är en blomma!!!!
Sluta tvinga mig att stava fel!!!!! Ta bort alla dessa ord från korsorden eller lägg de så att de inte går ihop med något annat ord eller att de går ihop med ett annat é-ord, sluta för fan att tvinga mig att stava fel! Det är inte kul längre!

Kommentera

