Joyce Carol Oates

Publicerat: 5 januari, 2015 i julklappar
Etiketter:, , , , , ,

image

Denna fick jag i julklapp och jag blev inte besviken. Älskar hennes böcker, massor.
Jag kan inte komma på att jag läst en enda bok av henne som jag inte gillat. Visst en del har kanske varit lite sega i början, men de flesta har jag älskat från blad ett. Hon skriver på ett väldigt fängslande sätt, enkla ord som i hennes händer blir så fina och mustiga.
Jag önskar jag själv kunde trolla så med orden, att jag kunde skriva böcker som hennes. Underbara böcker, som trots att de kan vara rätt mörka ändå får en att må bra när man läser dom.
Det finns två till som berör mig som Oates gör och det är Margaret Atwood och svenska Agneta Pleijel otroliga författare som ligger i en klass för sig. Eliten.
Läs något av någon av de tre eller alla tre, ni blir inte besvikna.

Kommentera

