Helt underbart.

Publicerat: 6 juni, 2015 i bokbabbel

Jag läste sju kapitel ur Isbarnen för killarna innan de somnade. Det var så spännande så jag var tvungen att fortsätta. Det gör jag aldrig för jag vill ha den där upplevelsen tillsammans med barnen. Men det gick inte idag. Jag läste ut boken och nu skäms jag, som en hund.
Men det gick inte att sluta, den skrek åt mig att fortsätta. När den var slut var även jag det. Den är så gripande, så spännande och helt underbar. Jag var så trött så jag somnade där sidan om mitt sovande trygga lilla knytt. Han somnade gott utan några beskymmer i världen och utan skräcken över att helt plötsligt kan någon komma och föra bort honom för att gasa ihjäl honom. Han slipper gömma sig på en mörk, kall vind och vara på helspänn hela tiden.
Alla barn ska kunna ha det så som mitt älskade lilla knytt har det.

Kommentera

