Vinner inte

Publicerat: 21 december, 2015 i bokbabbel

Jag har hoppat av tävlingen Flest böcker vid dödsfall vinner.
Jag har flyttat och i och med flytten passade jag på att ordna upp mitt liv. Slänga ut allt som får mig att må dåligt. Däribland det sjuka bokhamstrandet. Jo jag inser nu att det beteendet var sjukt, det är något fel på en om man samlar på saker i den kaliber som jag gjort med mina böcker.
För mig var det en flykt från verkligheten, en flykt till något bättre, en flykt från den psykiska misshandel jag hade hamnat i.
Så nu när jag flyttade och skapade mig ett nytt liv så kändes det helt rätt att slänga alla böcker som inte betyder något för mig. Det blev en del kvar, men jag slängde 20 kassar med böcker. Jo ni läser rätt, jag slängde böckerna, på återvinningscentralen. Slängde de rakt ner i containern. Hur det kändes? För jävla bra, det var avtrampet till mitt nya liv, mitt nya friskare och lyckligare liv.
Nu kommer jag att läsa, absolut, men ni får klara er själv i den smått hysteriska vemläsermestböckerinnandöden-tävlingen. Jag hoppar av det tåget och hoppar på tåget där läsningen blir lustfylld igen.
Jag insåg redan under förra årets bokmässa att det gått för långt, att denna jäkla bokhysteri gått för långt. På nokmässan i år mådde rent ut sagt illa och ville bara upp på rummet och ha det mysigt med min dotter, mamma och min älskling.
Denna blogg vet jag inte vad jag ska göra med. Orkar inte blogga men jag tror ändå att det finns lite boktips som intresserar så jag tror inte jag lägger ner den.
Lycka till med ert läsande och lova att ta er en funderar på ert läsande och bokhamstrande, är det ok eller känns det inte riktigt bra? Känns det inte helt 100, gör något åt det för ni kommer att må så mycket bättre.
Puss

Kommentera

